П`ятниця, 29.03.2024, 08:38
Вітаю Вас Гість | RSS

Еверест знань. Сайт Яковишиної А.В.

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Мій досвід

 

 

Формування інформаційної компетентності учнів на уроках математики та інформатики

шляхом використання інтерактивних методів навчання

   Єдиний шлях, який веде до знань, – це діяльність

                                                                   Б. Шоу

Інформаційна компетентність – це добра обізнаність у світі інформації. ЇЇ стрижень – розвиваюча, культуротворча домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання і вміння для творчого розв’язання проблем, прагне змінити на краще своє життя своєї країни.

Важливою складової нової парадигми освіти є ідея неперервного навчання, що охоплює усі форми, типи та рівні навчальної діяльності. Реалізація ідеї неперервного навчання спрямована на подолання головної суперечності сучасної системи освіти – суперечності між стрімкими темпами збільшення обсягів інформації у світі та обмеження можливостями їх засвоювання людиною.

Провідна педагогічна  ідея:

 Інтегрувати  активні, інтерактивні  методи  навчання учнів, завдяки яким можна створювати умови для формування в учнів інформаційної компетентності та  діяльних умінь в процесі  вивчення математики та інформатики.

Наукова основа досвіду:

         Наукові основи інтерактивного навчання   О.  Пометун, ідеї сучасної соціалізації навчально-виховного процесу Т.М.Єрмакової, філософія освіти ХХІ століття  Гершунський Б.С. , психологічні особливості розвитку дитини Л.С. Виготського, провідні ідеї педагогів Н. Маслової, Т. Меркулової.

Актуальність досвіду

Модернізація освіти України передбачає переорієнтацію на виховання людини, яка не тільки буде володіти знаннями, уміннями, навичками та способами діяльності, але й виконуватиме свої обов’язки на рівні світових вимог та стандартів.

У сучасних вимогах розвитку суспільства дуже важливим є використання засвоєння знань в повсякденному житті, тобто компетентність особистості.

Теоретична база

    Методичне підґрунтя досвіду роботи та його практична реалізація спирається на Національну доктрину розвитку освіти, Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Концепцію загальної середньої освіти (12-річна школа)», Регіональну програму впровадження компетентісно-орієнтованого підходу в навчальний процес  тощо. 

Сутність досвіду

Досвід роботи дозволяє оцінити потенціал інтерактивної технології навчання з позиції її адекватності завданню формування інформаційної компетентності школярів.

Об’єктом досвіду  виступає процес формування компетентної особистості учня.

    Предмет досвіду   - інтерактивні методи навчання.

    Методи дослідження проблеми:

-         спостереження, аналіз;

-         розробка науково-методичних матеріалів з проблеми;

-         впровадження інтерактивних прийомів під час навчальних занять;

-         запровадження елементів аналізу діяльності роботи під час уроку, самоаналізу, взаємоаналізу;

-         розробка дидактичного матеріалу, тестових завдань;

-         моніторинг якості навчальних досягнень учнів;

-         узагальнення досвіду роботи з проблеми дослідження;

-         презентація досвіду роботи на рівні міста.

1.     Виявлення  і розвиток  здібностей і таланту в кожній дитині.

Завдання досвіду:

1.    Виявити можливості інтерактивних методів у формуванні інформаційної  компетентності учнів під час викладання математики та інформатики

2. Обґрунтувати та експериментально підтвердити ефективність використання інтерактивних методів як складову процесу формування інформаційної компетентної особистості.

Гіпотеза досвіду

          Якщо систематично використовувати на уроках інтерактивні методи навчання, то можна очікувати якісного формування інформаційної компетентності в учнів, що в свою чергу сприятиме:

1)    продуктивному засвоєнню навчального матеріалу та розвитку навичок його практичного використання;

2)    збагаченню соціального та комунікативного досвіду школярів; підвищенню пізнавальної активності та мотивації навчання в учнів.

Труднощі щодо впровадження досвіду

*       діагностика  початкових знань та вмінь із предмету;

*       навчання навичкам самоконтролю та взаємоконтролю;

*       визначення рівня  досвідченості школярів;

*       організація  групової та парної работи.

Висновки та результативність

Кожен з методів навчання має певні переваги і недоліки. Ефективність їх застосування визначається специфікою конкретного процесу навчання. Універсальних рекомендацій щодо складу і застосування методів навчання не існує. Педагог самостійно приймає рішення про використання того чи іншого методу на основі свого власного досвіду, врахування особливостей учнівської аудиторії з метою максимальної ефективності процесу навчання.

У ході інтерактивного навчання учні вчаться критично мислити, вирішувати складні проблеми на основі аналізу ситуацій і відповідної інформації, приймати продумані рішення, брати участь у дискусіях, спілкуватися з іншими людьми.

Інтерактивні методи відкривають нові можливості для ефективної взаємодії учителя й учнів: учитель стає наставником саморозвитку учня, провідником в інформаційному просторі, а учень в свою чергу, перетворюючись на суб’єкта пізнавальної життєдіяльності протягом уроку,  набуває особистісних компетентностей.

Інтерактивне навчання розвиває в учнів комутативні вміння та навички, забезпечує виховну мету, привчає їх працювати в команді, знімає нервове навантаження.

Стійка динаміка якості знань учнів є підтвердженням ефективності впровадження досвіду та обґрунтовує доцільність використання інтерактивних методів для формування компетентної особистості.

        Навчальні заняття для мене та моїх учнів — постійний пошук,  спільна праця, в основі якої довіра та спільне бажання досягнути бажаний результат. 

 

 

 

Пошук
Годинник
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Визначні дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz