П`ятниця, 19.04.2024, 11:13
Вітаю Вас Гість | RSS

Еверест знань. Сайт Яковишиної А.В.

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Мультимедійний урок

Сутність поняття «мультимедійний урок» визначаємо, виходячи з того, що:

  • На мультимедійному уроці більшою мірою, ніж на звичайному, проявляється спільна діяльність учителя й учнів;

  • Такий урок характеризується застосуванням мультимедійних технологій на всіх етапах;

  • Результативність мультимедійного уроку досягається за рахунок поєднання двох або більше мультимедійних технологій.

Отже, мультимедійний урок – це форма організації спільної діяльності вчителя й учнів, результативність якої досягається застосуванням декількох мультимедійних технологій в їхньому доцільному поєднанні на всіх етапах.

Цілком погоджуємося з висновками науковців стосовно того, що в процесі підготовки й проведення мультимедійного уроку істотно змінюється роль учителя, який виступає, перш за все, організатором, координатором пізнавальної діяльності учнів. Такий урок може заграти новими гранями, пройти більш привабливо, цікаво, динамічно.

Виникає питання про якість мультимедійного уроку, його результативність, необхідність. Урок не повинен перетворюватися в спектакль, розвагу. Відбір засобів мультимедіа має бути доцільним; поєднання ефективності (дієвості) й ефектності (здатності справляти сильне враження) – оптимальним. Користь буде максимальною, якщо учні одержать певний результат, наприклад, унаслідок здійснення самостійної, проектної, дослідницької діяльності.

Прикладом мультимедійного уроку є урок із застосуванням шкільних нетбуків (модель навчання «1 - 1»), які дозволяють інтегрувати мультимедійні технології в освітній процес.Т. О. Пушкарьова наголошує, що створення середовища електронної освіти «1 учень – 1 комп’ютер» сприятиме формуванню в учнів якостей і вмінь ХХІ століття, таких, як «медіа грамотність, критичне мислення, здатність до вирішення творчих завдань, уміння мислити глобально, готовність працювати в команді». Успішна реалізація моделі «1-1» вимагає застосовувати  комп’ютер як один з основних засобів навчальної діяльності за такими напрямами: нові форми взаємодії вчителя й учнів, перевірка й оцінювання знань, індивідуалізація й диференціація процесу навчання, різнорівневе навчання, створення учнями власних матеріалів тощо.

Безперечно, мультимедійним уроком слід вважати предмети інформативного циклу, які проводяться, як правило, в комп’ютерному класі. Зокрема для учнів початкової школи – це курси за вибором варіативної складової навчального плану «Сходинки до інформатики» й «Кроки до інформатики. Шукачі скарбів».

На відміну від мультимедійного уроку, урок з мультимедійною підтримкою – явище більш розповсюджене в закладах освіти України. Поняття «урок з мультимедійною підтримкою» формулюємо, зважаючи на те, що:

  • урок до сьогодні залишається однією з головних  форм організації освітнього процесу в школах будь-якого типу;

  • як правило, на уроці вчитель застосовує певні засоби навчання;

  • кожен урок повинен мати освітній результат (навчальний, виховний, розвивальний), тобто навчальний ефект.

Отже, урок з мультимедійною підтримкою – це форма організації навчального процесу, де епізодично використовуються засоби мультимедіа для посилення навчального ефекту.

Достатньо часто вчителі на таких уроках застосовують мультимедійні продукти: презентації, виконані в PowerPoint, фрагменти навчально-пізнавальних мультфільмів, науково-популярних фільмів, педагогічних програмних засобів у режимі демонстрації тощо.

Очевидно, що використання засобів мультимедіа на уроці має бути обґрунтованим: тільки в тому випадку, коли це слугує досягненню освітніх цілей уроку; не переважає над сутністю навчального матеріалу, не відволікає, не стає самоціллю, не зменшує значущості того, що повинні засвоїти учні.

Зазначаємо, що застосування на уроці мультимедійних технологій не змінює ні його типу, ні структури. Всі етапи уроку зберігаються. Цілком очевидно, що змінними будуть тільки ступінь  і час мультимедійної підтримки: від декількох до тридцяти хвилин залежно від мети, місця в системі уроків, призначення, наявності засобів і програмного забезпечення, готовності вчителя до застосування мультимедійних продуктів, рівня розвитку його інформаційної компетентності.

Необхідно усвідомити, що мультимедійні продукти не відповідають за якість і результативність уроку, але сприяють і якості, й результативності, дозволяють урізноманітнити прцес сприймання й пошуку інформації, роблять урок більш яскравим і насиченим. Найважливішим у процесі  організації уроку був і залишається вчитель.

 
Мультимедійні технології на уроках математики
 
Геометрія 8 клас

Тема 1.2.Теорема Фалеса. Трапеція – 12 год.


Навчальні презентації до уроків

"Вписані кути. Вписані та описані чотирикутники"
 
За підручником «Алгебра. 9 клас» Ю.І. Мальованого, Г.М. Литвиненко, Г.М. Возняк 
Навчальні презентації до уроку алгебри курсу 9 класу
 
Тема "Нерівності"

1.1. Поняття числової нерівності
1.2. Властивості числових нерівностей
1.3. Почленне додавання і множення числових нерівностей
1.4. Застосування нерівностей для оцінювання значення виразу
2.1. Лінійна нерівність з однією змінною
2.2. Система лінійних нерівностей зоднією змінною
2.3. Нерівності, що містять модуль
2.4. Доведення нерівностей

Тема "Квадратична функція"

3.1. Поняття квадратичної функції
3.2-3.3. 
Графік функції y=x2+n. Графік функції y=(x+m)2
3.4-3.5. Графік функції y=(x+m)2+n. Графік функції y=ax2
3.6. Графік функції y=a(x+m)2+n
3.7. Графік функції y=ax2+bx+c

Тема "Дослідження квадратичної функції і перетворення графіків функцій" 

4.1. Властивості квадратичної функції
4.2. Перетворення графіків функцій

Квадратична функція, її властивості та графік. Розв'язування вправ. Самостійна робота

Тема "Квадратні нерівності та системи рівнянь другого степеня”

5.1. Розв’язування нерівностей другого степеня з однією змінною. Графічний спосіб
5.2. Розв’язування нерівностей другого степеня з однією змінною. Аналітичні способи
5.3. Розв’язування нерівностей другого степеня з однією змінною. Метод інтервалів
6.1. Степінь рівняння з двома змінними
6.2. Розв'язування систем рівнянь другого степеня з двома змінними
6.3. Розв'язування задач

Тема "Елементи прикладної математики” 

7.1. Поняття математичного моделювання 
7.2. Задачі на відсоткові розрахунки 
8.1. Поняття про теорію імовірностей 
8.2. Основні поняття теорії імовірностей
8.3. Імовірнiсть події
9.1. Початкові відомості про математичну статистику
9.2. Графічне зображення статистичних даних
9.3. Середні значення

Тема "Числові послідовності"

10.1. Поняття числової послідовності
10.2. Арифметична прогресія і формула її загального члена
10.3. Сума n перших членів арифметичної прогресії
11.1. Означення і властивості геометричної прогресії
11.2. Сума n перших членів геометричної прогресії 
11.3. Сума нескінченної геометричної прогресії, якщо |q|<1
Розв'язування задач
Розв'язування вправ
 
Мультимедійні технології на уроках алгебри в 10 класі
 
І. Множини. Повторення і розширення відомостей про функцію (12 год.)

Множина та її елементи 
Підмножина. Операції над множинами 
Функція та її основні властивості 
Парні і непарні функції 
Побудова графіків функцій за допомогою геометричних перетворень 
Обернена функція 
Рівносильні рівняння. Рівняння-наслідок. Рівносильні нерівності 
Метод інтервалів 

ІІ. Степенева функція (16 год) 

Степенева функція з натуральним показником 
Степенева функція з цілим показником 
Означення кореня n-го степеня 
Властивості кореня n-го степеня
 
Мультимедійні технології на уроках геометрії у 10 класі
 
 

Мультимедійні технології на уроках геометрії у 11 класі 
 
 
Призма

Електронно-мультимедійні засоби в сільському навчально-виховному закладі//Освіта Полтавщини: Часопис.-Випуск №11 http://www.ipe.poltava.ua

Інтерактивне й мультимедійне обладнання у школі http://osvita.ua

Корпоративна Комп’ютерна Мережа освітніх закладів Хмельницької області
http://www.uran.net.ua
Застосування мультимедійних презентацій в навчальному процесі http://navigator.rv.ua

Мультимедійний супровід на уроках  http://szoh12.blogspot.com
Педагогічний дизайн http://wiki.fizmat.tnpu.edu.ua
Батьки, діти та інформаційні технології в школі//Дзеркало тижня.-2010.- № 17 (797).- 30 квітня — 14 травня http://www.dt.ua

Переваги та недоліки мультимедійних засобів в освітній діяльності/За матеріалами посібника: Застосування мультимедійних засобів навчання та глобальних інформаційних мереж у наукових дослідженнях.  http://trudove.org.ua

Розробка дистанційного курсу http://www.kneu.kiev.ua

 

 

 

 

 

Пошук
Годинник
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Визначні дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz